PERANGAI ADIK

Hai, saya Maisara

Umur saya 10 tahun.Saya baru buat blog, ibu saya seorang Blogger .blog dia www.dianarashid. Ini kali pertama saya tulis blog, saya pernah terfikir nak jadi Blogger tapi tak tahu nak letak nama apa.

Saya kalau nak tulis panjang panjang saya saya selalu tulis dekat Instagram saya. Blog ni saya buat untuk saja saja.

Sepanjang cuti sekolah ni saya tak ada kerja langsung, boring boring, gaduh dengan adik. Ohh ye, cakap pasal adik jom saya nak cerita sikit.

Ni gambar saya dan adik saya, saya ni comot kan? Adik saya yang sebelah tu tengah buat "Peace" tu. Dia buas orang tengok pun mesti diorang kata "Wow! He is so cute!" Tapi..... harap je muka comel tapi perangai dia macam hantu! Entah entah hantu pun lari? hihihi...

Tak boleh duduk diam, bising, suka usik orang dan pelik pelik perangai dia. Dia suka tengok animasi kartun Ultraman Orb dan Ultraman Ginga.

Hari hari main Ultraman. Memang berani sangat! sampai masa dia pergi kampung, dia main dengan sepupu saya dia kata "Kalau adik nampak hantu, adik tendang hantu tu sampai hancur!"

Kadang kadang rasa sayang, kadang kadang rasa meluat, kadang rasa menyampah! Bila pergi perpustakaan tu rasa lega sikit hati. tapi nanti bila tutup lagi malas nak balik.

Bila dah start main denagn dia, bila nak rehat mesti dia kata "alaaa jom la!" dan saya pulak "Hei! Don't disturbing me!" dan dia pula "huwarggggg!!!!" nangis. Dan saya pula "Shut up!" sakit hati.

Tak tahu la, bila pergi Kelas Fardu Ain pula mesti penat sebab pagi pergi Sekolah Kebangsaan, kemudian mesti tak larat nak pergi Kelas Fardu Ain bila dah habis kelas mesti rasa tak nak balik pula sebab budak tu ada.


Bila waktu malam, mesti rasa nak guling guling atas tilam leh leh? Nak cari gaduh jugaaaa!! By the way, cute tak kucing ni? hehehe...

Penat la nak layan kerenah budak pendek tu..... kalau dia pergi masjid dengan ayah, mesti rasa tenteram je hati ni.

kalau dia tido, tenteram la juga, sikit la. Tapi kalau pi masjid lagi tenteram. Nak tengok televisyen pun nak gaduh. Asyik tengok cerita dia je.


Memang cerita kegemaran dia Ultraman aja. Lepas tu, bila nak tengok cerita lain mesti dia kata "kakak ni hari hari tengok kartun dia je!" padahal cerita dia dia tu yang hari hari, kamen rider la, ultraman la, men men la apa la macam macam.

Memang tak kasi change langsung! pastu mesti dia kata "asyik asyik Danger Mouse asyik asyik Danger Mouse! macam tak ada cerita lain!" hek eleh! cerita dia yang asyik asyik!

Saya nak tengok kartun pun tak ada change. Pastu, bila keluar cerita best dia tu buat apa? main kat luar la, apa la, itu la yang buat orang naik hanging tu.


Bila nak lepak dengan kawan kawan, mesti nak marah marah rimas rasa. Nak la sembang dengan kawan kawan, tapi asal nak pergi je masti dia kata "akak! beli coklat sekali tau" dan saya "okey!!!"

Bila tak beli "pergi beli sekarang!" semua untuk dia aja, semua nak cepat aja kalau boleh nak aja saya rimbuk rimbuk si kenit tu!!!!

Suka kacau orang, asal orang free ja mesti kacau macam tak de keje lain je!!!!

Itu saja dari saya.



Dont forget to follow my sosial media

Facebook: Mai Sara
Instagram: @aira.maisara__ 
Second Instagram: @miasara_nasuha_story_advised_ 
Youtube: Sara Comel 
Musical.ly: @aira.maisara_ 
Watpad: @4ir4.m4i54r4_ 






Ulasan

Catat Ulasan

Terima kasih Sudi tinggalkan Komen.

Catatan popular daripada blog ini

7 YEARS AGO...